יום שישי, 2 בינואר 2009

מדונה - סיכום השנה במצעדים ומכירות

-* אורן (חבר פורום מדונה בתפוז) מסכם עבורנו את שנת 2008 עם נתוני מכירות ומצעדים של השנה שחלפה !*-

טוב אז עוד שנה נגמרה , חלפה לה....אוטוטו אנחנו בסוף העשור
פשוט קשה להאמין...
ו-2008 היתה שנה עמוסה ועסוקה למדונה ללא ספק בכל התחומים
האלבום החדש
הטורהגירושים מגאי
הסרט החדש בבימויה
הדוקומנטרי על הילדים במלאויו..
איך אפשר לשכוח - THE BIG 50!
אבל אנחנו כאן לא לעסוק ברכילויות או בשאר ירקות אלא בעובדות
הארדקור!נתונים ! מספרים! מכירות!
איך מדונה היתה מבחינת המצעדים והמכירות בשנת 2008?

*HARD CANDY*
אלבום אולפן מס 11 של מדונה היה אלבום די שנוי במחלוקת...
מדונה ממשיכה את קו הדאנס אבל הפעם לוקחת אותו לכיוון השחור יותר,
האר אנד ביופונה לקהל אמריקאי יותר עם הפקות של טימבלנד ופארל..
.אז איך הצליח האלבום?ובכן,עם מצב שוק המכירות בעולם,
קשה להשוות את האלבום הזה לאלבומים כמו "מיוזיק", "קרן אור" ואפילו "קונפשנס"
שבעולם קליפי כמו שלנו נחשב לאלבום שיצא ב"תקופה" אחרת...עדיין עם כל הנסיבות הללו,
האלבום לא מכר כמצופה ואכזב בתחום המכירות כמעט בכל מדינה שבה הוא יצא...עד היום,
המכירות העולמיות עומדות על 3.2 מיליון עותקים..
מדובר בנתון שעבר המון שכלולים והשוואות וזה הנתון הרשמי נכון להיום..
.מדובר באלבום הכי פחות מוכר של מדונה בכל הזמנים,
אבל שוב יש לזכור שפקטור ההשוואהבאמת לא פיירי מכיוון ששוק המוזיקה
לא נמצא במקומות שהוא היה בהם עד לפני מספר שנים...בכל מקרה ,
אלבום שמכר כמות כזו מגיע למקום ה-9 במצעד האלבומים השנתי העולמישזה נתון מכובד בהחלט....
הכל יחסי.בכלל, ניתן לראות שהאלבום הגיע בצורה מכובדת למצעדים השנתיים בעולם
במקומות סבירים מה שמוכיחאת הטענה כי השוק חלש ...
בכל מקרה ,הנה פרוט מכירות במספר מדינות מרכזיות בעולם:
ארה"ב: 690,000 עותקים (מקום 53 בשנתי)
בריטניה: 323,000 עותקים (מקום 36 בשנתי)
יפן: 252,000 עותקים (מקום 42 בשנתי)
גרמניה: 240,000 עותקים (מקום 14 בשנתי)
צרפת: 210,000 עותקיםקנדה: 165,000 עותקים (מקום 9 בשנתי)
איטליה: 110,000 עותקים הולנד: 88,000 עותקים ( מקום 10 בשנתי)
ברזיל: 64,000 עותקים
ספרד: 42,000 עותקים
אירופה: 1.5 מיליון
אוסטריה- מקום 20 בשנתי
שוויץ- מקום 8 בשנתי
בלגיה- מקום 22 בשנתי
ישראל- 33 בשנתי (עפ"י "מוזיקה נטו")

"4Minutes"
בצורה מאוד אבסורדית, בפעם הראשונה אולי בקריירה של מדונה ,
שסינגל 1 מתוך אלבוםמוכר כמות גדולה בהרבה מאשר האלבום שאליו שייך הסינגל!
מדונה תמיד היתה אמנית של אלבומים יותר מאשר סינגלים (גם אם הסינגלים שלה נמכרו בסדר גמור)
בדרך כלל הסינגל 1 מוכר הרבה ונהיה הדבר שהכי יזכרו מהאלבום במדיה
סינגל 2 מוכר חצי פחות ובדרך כלל לא נכנס לפנתאון הלהיטים הגדולים
סינגל 3 ו-4 הם בדרך כלל סינגלים רגעיים שאולי הצליחו ברדיו אבל אחרי כמה חודשים התנדפו
וכך זה נכון כמעט לגבי כל אלבום של מדונה בשנים האחרונה ( מאז מיוזיק)
והנה "4 דקות" עושה את הבלתי יאמן.
כנראה האנשים ב"וורנר" ידעו מה לעשות. השילוב של מדונה+ גסטין+ טימבלנד
הביא להם הרבה ג'ובות (וגם למדונה לא נשלה את עצמנו)
"4 דקות" יזכר כהצלחה היחידה של תקופת האלבום (אם לא נוציא החוצה את הטור)
המכירות היו בהחלט גבוהות למדי, הסינגל הגיעו לפסגות כל המצעדים ואפילו בארה"ב לא נשארו אדישים,
בעיקר בגלל המכירות הדיגיטליות והעובדה שהילדים אכן יורידו את השיר של מדונה וגסטין
,אבל לא יקנו אלבום שלם מדונה ובכך נעוצה הבעיה עם האלבום הזה...חוסר המינוף..
לא שזה אומר דבר על איכות הסינגל (סליחה שאני לא יכול להשאר אובייקטיבי, אבל מותר לי, פינה שלי)
בכל מקרה , אין ספק שהסינגל הזה הפך לאחד הסינגלים הכי מוכרים של מדונה אי פעם בעולם
(בעקבות העידן הההורדות הדיגיטליות, "האנג אפ" במקום 1 ואחריו "4 דקות"
שבדרך הם עוקפים קלאסיקות כמו "ווג" ו"כמו תפילה")
7 מליון עותקים WORLD WIDE!
הסינגל ה-2 הכי נמכר השנה בעולם! השיג אדיר ללא ספק!
והנה פרוט המכירות בעולם יחד עם תוצאות המצעדים השנתיים (שימו לב למקומות הגבוהים):

ארה"ב- 2,369,971 עותקים דיגיטליים! + 20,000 עותקים פיזיים...
(מקום 23 בשנתי כללי / מקום 10 בשנתי של מכירות דיגטליות)

בריטניה- 425,000 עותקים (מקום 9 בשנתי)
צרפת- 110,000 עותקים
קנדה- 126,591 עותקים (מקום 4 בשנתי)
גרמניה- 300,000 עותקים (מקום 9 בשנתי)
אוסטרליה- 70,000 עותקים
אוסטריה- מקום 11 בשנתי
אירלנד- מקום 11 בשנתי
שוויץ- מקום 6 בשנתי
הולנד- מקום 4 בשנתי
ספרד- 60,000 עותקים
ניו זילנד- 29 בשנתי
בלגיה- מקום 3 בשנתי
אירופה- מקום 5 בשנתי

"GIVE IT 2 ME"



הסינגל ה-2 מתוך האלבום יצא ביולי 2008 ,בהייפ קצת פחות גדול מאשר הראשון,
אבל גם הסינגל ה-2 מתוך האלבום לא בייש את הפירמה וזכה להצלחה גדולה גם בהשמעותוגם במצעדים (כמובן ביחסית לסינגל 2)לשם השוואה, אפשר להגיד שההצלחה שלו
חפפה כמעט את ההצלחה של "Sorry" מבחינת מכירות ונתונים...בארה"ב למשל, ההצלחה של 4 דקות לא המשיכה עם הסינגל ה-2
(רק מקום 57 במצעד בילבורד)אבל עצם הנוכחות במצעדים השנתיים היא לא עניין של מה בכך
ועוד במיוחד שהאלבום עצמו לא יצא מורווח מכל העניין...אבל באירופה ובשאר העולם
ההצלחה אכן היתה ולכל אלו שהתבאסו מהסינגל ה1
הסינגל הזה היה מעין המנון לא רשמי של האלבום , מסוג אלה שאוהבים לפזם ומסוג הלהיטים
שמדונה יודעת תמיד לתת (וזו לא הפתעה שהיא בחרה לסיים איתו את הטור,כידוע,
מדונה תמיד בדרך כלל מסיימת את הטורים שלה עם הלהיט הגדול של האלבום האחרון)
לפניכם הפרוט של נתוני הסינגל בעולם:

מצעד עולמי- מקום 32 בשנתי
אירופה- מקום 30 בשנתי
ארה"ב- 200,000 עותקים דיגיטליים + 10,000 פיזיים
בריטניה- 145,000 עותקים (מקום 73 בשנתי)
אוסטריה- 66 בשנתי
שוויץ- 35 בשנתי
הולנד- 26 בשנתי
קנדה- 63 בשנתי
בלגיה- 24 בשנתי
גרמניה- 57 בשנתי

"MILES AWAY"

לפחות הישג אחד יצא לסינגל הזה:הסינגל הכי פחות מוכר בקריירה של מדונה
שוב, לא דברנו על איכות.
הסיבה היחידה שהסינגל הזה הגיע לאן שהוא הגיע זה בגלל הטמטום של חברת התקליטים ושל מדונה
שכאב להם לקדם אותו ולו במעט כדי לתת לו קצת פוש....וכך הלך לו לאיבוד סינגל יפה...
נתון מעניין מאוד הוא שדווקא ברדיו פרגנו לסינגל הזה מאוד והוא אפילו
במצעדי השמעות שנתיים של כמה מדינות ,אך במצעדי המכירות המצב הפוך...בבריטניה, למשל, איפה שחולים על מדונה הגיע הסינגל למקום 36 במצעד השבועי
שזה המיקום הכי נמוך שמדונה הגיעה אליו אי פעם והסינגל היחידי שלה שלא הגיע לטופ
20ברדיו לעומת זאת, הוא הגיע למקום 8 במצעד ההשמעות השבועי,
מה שמראה חד משמעית שתמיכה ברדיו לא מבטיחה מכירות וכבר אי אפשר להגיד הרדיו אשם
ולא משמיעים ....שום קליפ, שום קידום או יחצנות לא נעשתה לסינגל הזה,
והנה התוצאה.בכל זאת

בהולנד הסינגל הגיע למקום 95 במצעד השנתי , נו לפחות זה.
לשם הסינגל הגיע הכי גבוה גם בשבועי-
מקום 9 בהולנד
אחריו, 11 -גרמניה
במצעד הסינגלים הדיגטיליים בארה"ב הסינגל הגיע למקום 159..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צוות הבלוג - מדונה-ישראל