לכבוד הליין החדש של משקפי השמש שעיצבה מדונה יחד עם חבריה אדון דולצ'ה ומר גבאנה, יצאנו לבדוק כמה יעלה לנו להשיג משקפיים עם חותמת של המלכה ומה היא כבר הצליחה למכור לנו במהלך 52 שנות קיומה
אין מישהי שראויה לתואר "כוהנת אופנה" יותר ממדונה. וזה לא רק בגלל שהיא הכניסה לחיינו מתירנות מינית-אופנתית בחזיית דוקרנים והפכה לקוגרית לוהטת עוד לפני שמישהו ידע מה זה. מדונה מסובבת כבר שנים את תעשיית האופנה על האצבע הפצפונת שלה, ובאמתחתה רשימת קמפיינים ושיתופי פעולה נחשקים. האחרונים שהפכו אותה לפרזנטורית הם דולצ'ה וגבאנה, שליהקו אותה לקמפיין קולקצית הקיץ וגם נתנו לה את מושכות העיצוב: מדונה עיצבה ליין משקפי שמש למותג הצעיר D&G, וגם בו היא כמובן מככבת. יצאנו לבדוק איזה מותגים הספיקה המדונה להרים, ומה היא מכרה לנו ב-52 שנות קיומה: מריץ' ביץ' מטופחת אצל ורסאצ'ה ועד עקרת הבית המפתה של דולצ'ה וגבאנה.
הקמפיין: ורסצ'ה.
השנה: 1995.
מה בקמפיין: גאון האופנה המנוח ג'יאני ורסאצ'ה ידע לנצל את העובדה שמדונה היא הדבר הכי חם בשטח (וגם פוטוגנית בצורה בלתי רגילה), והיא קיבלה הזדמנות ראשונה להוכיח שהיא שם נרדף לאופנה וגם מיקסמה רווחים על הדרך. הקמפיין צולם על ידי מריו טסטינו וסטיבן מייזל (שכבר צילם אותה בעירום מלא עבור ספר הסקס), והם הביאו מדונה רכה יותר ואלגנטית במיוחד.
הקמפיין: קטלוג קיץ-אביב של ורסצ'ה.
השנה: 2005.
מה בקמפיין: דונטלה ורסצ'ה ליהקה את מדונה בדמות שהותירה חותם עמוק על עולם האופנה ויצר טרנד חד משמעי: הריצ'-ביצ' היא מוצגת כדמות קרייריסטית חזקה ובשלה שלבושה בהתאם. על פי השמועות הקמפיין על כ-20 מיליון דולר, ומדונה קיבלנה נתח נאה מהם (למעלה מחצי) בנוסף לבגדים ואביזרים חינם מהמותג לשנים הבאות. לא רע בשביל יום עבודה.
הקמפיין: M by Madonna לרשת H&M.
השנה: 2006.
מה בקמפיין: הליין שמדונה עיצבה לרשת השוודית שיקף את הסטייל הייחודי שלה, והיא שחררה קולקציה נקייה וקלאסית של שמלות מעטפת, טוניקות, חולצות טי מודפסות, אוברולים, חגורות ומצנפת. המעצבת לא יכלה לבחור פרזנטורית טובה יותר מאשר את עצמה, וכך יצא שמדונה כיכבה בקמפיין ענק שכלל תמונות עם צוות הרקדנים שלה ופרסומת משעשעת במיוחד, שקורצת ל"השטן לובשת פראדה". הקולקציה המדונאית נחטפה מהמדפים ונחשבת בין הרווחיות שידעה הרשת עד היום, על אף הביקורות הקוטלות.
בראיון ל"ניו יורק טיימס" ימים ספורים לאחר צאת הקולקציה לחנויות, אמרה M שהיא אוהבת פשטות, ומכיוון שחייה מסובכים מספיק אין לה צורך בבגדים מורכבים. "מעולם לא הסתרתי את אהבתי לבגדים ואופנה. העבודה עם H&M הייתה מלהיבה והציבה אתגרים חדשים בשבילי. אני מאוד מרוצה מהתוצאה ומחכה ללבוש את קולקציית 'M by Madonna' ביחד עם שאר העולם". יה רייט.
הקמפיין: לואי ויטון.
השנה: 2008.
מה בקמפיין: המותג היוקרתי לא נשאר פראייר ודרש נתח מבשרה השרירי של המדונה. בקמפיין לקולקציית התיקים היא הוצגה כזנזונת צרפתייה על רקע ביסטרו פריזאי אפלולי ומעושן. הקטלוג כלל שש תמונות בלבד, שצולמו על ידי סטיבן מייזל, ובהן הפגינה מדונה את הגמישות המפורסמת שלה כשרגליה מונפות אל על והיא עמוסה באקססוריז לואי ויטוניים מכף רגל ועד ראש. השמועות גורסות שהיא קיבלה 10 מיליון דולר בשביל הפוזות הללו.
דבר הקמפיין: לואי ויטון.
השנה: 2009.
הקמפיין: קטלוג קיץ אביב של דולצה וגבאנה.
השנה: 2010.
מה בקמפיין: שני האיטלקים המפורסמים נחשבים לדובדבן שבקצפת האופנה העילית, והם חברים ותיקים של מדונה, כמו גם חתומים על שלל תלבושות מרהיבות בהופעותיה לאורך השנים. השנה לראשונה הם ליהקו אותה לקמפיין עבור אופנת אביב-קיץ של המותג. הצלם הצמוד (וחברה הקרוב) סטיבן קליין החזיר אותה אל שורשיה האיטלקיים בסדרת תמונות בעלי אוריינטציה איטלקית כפרית, שבהם היא מדגמנת עקרת בית סקסית משועממת - תולה כביסה, מטאטאת ושוטפת כלים, ואפילו, שומו שמיים, אוכלת פסטה. בהחלט דמות הפוכה מתדמית הגלאם הרגילה שלה.
הקמפיין: משקפי שמש MDG עבור דולצ'ה וגאבנה.
השנה: 2010.
כשיצאה מדונה לדרך עם מסע ההופעות המצליח ביותר בכל הזמנים "SWEET & STICKY" בקיץ 2008, היא הרכיבה בשיר הסיום משקפי ראייה חנוניות בעלות מסגרת פלסטיק מרובעת שחורה. שנה לאחר מכן, כשיצאה לחלק השני של מסע ההופעות (שנחתם, כזכור, בשתי הופעות בפארק הירקון), כולם כבר הלכו עם אותם משקפי הגיק שיק הללו, בנים ובנות כאחד.
רוצה גם? 850-1100 שקל והם שלך. מהקולקצייה החדשה של מדונה ודולצ'ה וגבאנהצילום׃ יחסי ציבור
מה בהמשך? השמיים הם הגבול
עוד רגע נוחת עלינו קטלוג הסתיו של D&G, ועל פי התמונה היחידה שהתפרסמה ממנו מדובר בפרק ההמשך לצילומי קיץ 2010. מדונה ממשיכה בדמות עקרת הבית האיטלקייה, לבושה בשמלה מדגישת חמוקיים, כשלצידה (אולי כקריצה אוטוביוגרפית) דוגמן צעיר להחריד חנוט בחליפה מוקפדת.
לפני חודשיים מדונה הקימה בית אופנה משלה שנקרא "MG ICON", והוא אמור להנחית עלינו קולקציות רבות בשנים הקרובות. בימים אלו ממש עובד העסק על קו הלבשה חדש לנערות עבור "מייסיס", שייקרא “Material Girl”. קולקציה מבוססת על ג'ינסים, נעליים, כפפות, שרשראות ושאר אקססוריז מדונאיים, והפריטים עוצבו יחד עםלורדס, בתה בת ה-13 של התופעה. הפריטים אמורים להכות את המדפים בתחילת אוגוסט הקרוב. צפויה התנפלות המונית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
צוות הבלוג - מדונה-ישראל